01 januari 2012

sammanfattning


Jag har flyttat iallafall tre gånger, bodde själv och grät på köksgolvet varenda dag, hoppat av skolan, fått en ovän, blivit satt på sömntabletter, funderat och grubblat och fått en bettskena som dödar mig långsamt.
Men jag har även färgat håret blått när min kompis färgade sitt grönt, varit ute och rest flera gånger, hånglat, varit med i stadens officiella lucia, lyckats bra på praktik, blivit med katt, varit på bio lite för många gånger, hittat ny skola, sovit ensam i en skog, målat mycket, köpt massor med skivor, och både börjat och avslutat året med min bästa vän.
jag skulle inte vilja uppleva 2011 en gång till, men man väljer vilka delar av det man vill minnas. Jag har växt.


Jag har inga nyårslöften för jag tycker det är lite löjligt och ingen håller någonsin såna (jag gör listor lite hipp som happ istället). Däremot har jag en önskan för 2012 - att jag kan få hitta mig själv lite mer och ta det lite lugnare och inte vara olika versioner av mig själv från dag till dag.
Det vore fint, tack!

Inga kommentarer: