21 januari 2012

Strömpis är som ett jävla gymnasiedisco, fast med alkohol tillåtet. Suger totalt (- men då har jag lärt mig det iaf!) Haha. Liquid är kanske trevligt. Vad vet jag? Lakrisshot går helt bort. Springa till en buss man egentligen inte ska med går bort. Lita på länstrafiken går bort. Ens bra sak med att bussen inte gick hände dock: träffade ett par killar som jag har musik och engelska med, vi hann gå om varandra ett par steg innan dom ropade till. Blev så glad att dom inte ignorerade mig. Killarna som ger mig mindervärdeskomplex genom att bara.... Vara Coola liksom. Dom ville hitta efterfest och sa "vadå arton förra veckan? Det skulle du ju sagt till,  'kom med till krogen allihopa jag fyller arton!'" Gav mig varsin puss innan dom gick. Ge mig ditt nummer hejsvejs. Livet är lustigt.
Mötte upp en nykter vän som tog med mig till ett varmt trapphus. Vet inte hur man kan frysa så mycket som jag gjorde, och han var snäll och bra och jag sa att förlåt att jag är full och jobbig och kallast i världen och han sa nej det är okej, jag vill hjälpa till och svepte in mig i sin jacka. Ringde för att se att jag kommit hem ordentligt, antagligen första killen förutom pappa som gjort det. Jag blir warm and fuzzy on the inside bara av att tänka på det, inte på kärlekssättet utan... tilllitssättet. Mamma fick möta upp eftersom cpbussen inte gick. Men det var liksom okej att gå och pladdra, tror jag. Tog en torilla-pizza-varm-macka-grej och tänkte att jag ätit för mycket den dagen, och insåg att jag var ju inne på nästa dygn. Så, tekniskt sett var det inte för mycket den dagen, utan en tidig frukost.

Vaknade ett par gånger i ingenmanslandet mellan nykter och full, känns alltid så surrealistiskt. En av dom bästa känslorna på jorden.

Idag ska jag göra högst ingenting. Kanske plugga, men så lugnt att det inte riktigt märks. Tänker på killen i Vittula, som fyller ett par för stora gummistövlar med grus och springer runt tills han inte känner bakfyllan längre (eller hur det nu var). Jag vill helst bara krypa ihop med täcket, kolla på skins, ta ett bad. Pyssla lite.

And the cherry on top of the cream on top of my life is: När jag vaknade imorse var mitt hår SJUKT snyggt och min hud nästan perfekt. Plötsligt händer det. (Varför är man alltid själv när det blir på det viset?)

Inga kommentarer: