07 mars 2012

1. Jag gillar att tvätta kläder för hand ibland. Speciellt nya, det känns som man bryr sig lite mer om dom och att dom blir gladare och inte slitna. Det känns lite bohemiskt, typ "jag är långt hemifrån och har inte sett en tvättmaskin på veckor", en situation jag önskar att jag var i. Det drar även mina tankar till madicken, när husan tvättar kläder i bäcken. Jag värderar alltid tvättmaskinen högre när jag står med varmt, såpigt vatten upp till armbågarna - vilket är jättetrevligt när man väljer det själv. Tack människan som uppfann tvättmaskinen.

2. Jag. Måste. Sluta. Äta. Godis. Gör det inte ofta, men jag gör det ändå. Ganska äckligt när man tänker efter.

3. Funderar på att börja träna på morgnarna. Orkar ju aldrig efter skolan. Enda problemet är att jag redan har tidiga morgnar. Och att jag är lat som en katt och svekfull som havet. Kommer aldrig lyckas (vilket i sig är en tanke som gör mig jävligt motiverad...)
Och ja, svekfull som havet är min nya favoritliknelse. :)


Jag är verkligen ingen bloggare. Bloggare behöver rutiner - jag hatar rutiner. Trevligt att skriva ibland, dock.

Inga kommentarer: